آموزش حرفه ای مدیریت کانال تلگرام

تلگرام یکی از قدرتمندترین شبکه های اجتماعی است در این مقاله با ما همراهب اشید تا آموزش حرفه ای مدیریت کانال تلگرام را باهم داشته باشیم. تلگرام یکی از پرطرفدارترین پیام رسان است که با بروزرسانی امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربران خود قرار داده استو در رقابت با دیگر شبکه ها توانسته جایگاه ویژه ای حتی با وجود فیلتر بوده در بین مخاطبین خود بگیرد. از قابلیت های این نرم افزار زدن کانال و ها گروه های تلگرامی است که هر کاربر می تواند کسب و کار را خود را بصورت آنلاین راه اندازی کند.
برای اینکه بتوانیم یک کانال تلگرام درست داشته باشیم باید قبل از زدن کانال برنامه ریزی و یا استراتژی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن پیش برویم. بهتر است قبل از زدن کانال تلگرام آموزش های لازم را ببینید تا در بین راه با مشکل مواجه نشوید.
مدیریت کانال تلگرام :
توجه داشته باشید مدیریت کانال ها توسط ادمین ها اداره می شود و این دسترسی توسط مدیر کانال به ادمین داده می شود. این با استفاده از از گزینه Administrators امکان پذیر است. برای انتخاب مدیر کانال خود می توانید از گزینه add administrator اقدام به اضافه کردن مدیر کانال دلخواه خود کنید.
مزایای کانال تلگرام:
کانال تلگرام برای راه اندازی گروه ها می باشد که توسط ادمین ا اداره می شود شما در گروه ها اگر ادمین اجازه گفت و گو بدهد می توانید چت کنید اگر نه با گفتن پت ممنوع امکان چت به شما را نمی دهد.
در کانال تلگرام امکان مدیریت اعضا راحت تر است، می توان راحت تر با استفاده از آیدی کانال به دوستان خود معرفی کنید. امکان ادد کردن اعضا بصورت نامحدود.
آموزش ساخت کانال تلگرام:
در مرحله اول شما باید یک حساب در تلگرام خود ایجاد کنید. سپس با شماره خود و کد +98 شماره خود را بسازید سپس یک کد برای شما ارسال میشود که با وارد کردن کرد حساب شما رد تلگرام ساخته می شود. در نظر داشته باشید باید برای وارد شدن به تلگرام حتما فیلتر شکن خود را روشن کنید.
به صورت تصویری ملاحضه کنید:
با زدن قسمت تعیین شده شما می توانید کانال خود را بسازید.
سپس کادری جدید باز می شود که شما می توانید اسم کانال و بیوگرافی خود را وارد کنید.
در قسمت بعد می توانید عمومی و یا خصوصی بودن کانال خود را تعیین کنید به عبارتی public یا private
تفاوت کانال شخصی با عمومی:
کانال عمومی یا همان public برای کسب و کارهایی می باشد که می خواهند جذب مخاطب داشته باشند. رد کانال عمومی شما می توانید در همین قسمت لینک مورد نظر خود را درست کنید و یک آیدی برای کانال خود داشته باشید. تا کاربران با سرچ کردن اسم کانالتان بتوانند کانال شما را پیدا کنند.
کانال شخصی و یا private: این کانال بیشتر جنبه خبر رسانی را دارد. بیشتر سازمان ها و یا اگان ها برای اطلاع رسانی در مورد سازمان های خود از این چنل استفاده می کنند. در کانال شخصی خود تلگرام برای شما لینک درست می کند و در این نوع کانال امکان چت کردن وجود ندارد. کانال شخصی مثل کانال عمومی به راحتی پیدا نمی شود و حتما باید لینک برای دیگر اعضا ارسال شود.
administrators:
برای مدیریت ادمین در کانال های تلگرام خود باید از این قسمت ادمین کانال خود را انتخاب کنید. با انتخاب اشخاص برای کانال تلگرام تلگرام خود، کانال ساخته شده را در اختیار ادمین قرار می دهید.
بی صدا کردن پیام ها در کانال:
خیلی مواقع با عضو شدن در کانال ها ممکن است با ارسال پی در پی پیام ها موجب اذیت کاربران شود. در کانال ها در قسمت پایین صفحه چت کنار باکس تایپ پیام، یک آیکون جدید به شکل زنگ دیده می شود می توانید با کلیلی کردن برروی آن قرار بگیرید و کانال را بی صدا کنید. در این حالت هیچ اعلانی برای اعضای کانال ارسال نمی شود.
ربات در کانال تلگرام:
ربات در تلگرامی یکی دیگر از ویژگی های کانال تلگرام است. ربات ها برای نشر سنجی ها استفاده یم شود. به عنوان مثال وقتی می خواهید نظر کاربری را در باره با یک موضوع از کانال بدانید، می توانید دو گزینه لایک و یا دیسلایک در کانال منتشر کنید و اعضا با زدن روی هر کدام می توانید مقدار نظرسنجی را ببینید.
مدیریت کانال:
یکی از اصلی ترین مدیریت ها در کانال های تلگرام تولید محتوا می باشد. محتوا کلید اصلی برای مدیریت کانال می باشد. محتوا شما با کامل و جامع باشد و در عین حال باید کاربر پسند بوده تا مخاطب خودش جذب کانال شما شود. تمامی اعضا بخاطر محتوا و موضوع کانال عض کانال شما می شوند. اگر بدنیال آنالیز رایگان کانال تلگرام خود هستید به این صفحه سر بزنید. در نظر داشیت باشید حتما باید اسم کانال با موضوع محتوا شما یکسان باشد.
ترفند های مدیریت کانال:
ساخت کانال تلگرام کاری آسان است اما مدیریت و نگهداشتن آن به این آسانی نیست. اگر قصد کسب و کار و یا درامدزایی دارید برای خود کانال ایجاد کنید. از طریق کانال می توانید با برقراری ارتباط خوب با مشتری درآمدزایی داشته باشید.
- مدیریت اطلاهات عمومی کانال
- مشاهده آخرین فعالیت های انجام شده
- تولید محتوا مناسب و کامل
- تمامی تصاویر باید با کیفیت باشد
- پروفایل شما باید حتما دارای عکس باشد
- ویژگی یک کانال خوب:
- کانال خوب باید در ساعت های مشخص شده و با برنامه ریزی درست پست گذاری کند.
- ادمین های کانال باید نیاز مخاطبین را بدانند و با نیاز آنها تولید محتوا کنند
- پست ها شما نباید تکراری باشد
- تمامی پست ها نباید بصورت متنی باشد سعی کنید از عکس و ویدئو استفاده کنید.
کلام آخر:
نتیجه آخر این است که برای داشتن کانالی موفق و مفید باید حتما تولید محتوا مناسب داشته باشید. محتوا نباید حتما بصورت متنی باشد حتما طا عکس های با کیفیت و مناسب ایتفاده کنید. حتما برای کانال های تلگرام خود از ادمین های با تجربه و کاربلد کمک بگیرید. با دیدن آموزش های مفید در زمینه مدیریت کانال های حرفه ای می توانید کانالی موفق داشته باشید و نیاز کاربران را رفع کنید تا کاربری مشکلی نداشته باشد. به این صورت کانال شما کانالی با سابقه بوده و درست رشد می کند.
درباره مجید رحمانی
سال ها در حوزه کسب درامد اینترنتی فعالیت کردم، روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ رو تست کردم و همیشه دنبال راز و رمزهای کسب و کارهای موفق بودم .
نوشتههای بیشتر از مجید رحمانی
دیدگاهتان را بنویسید